På skolbiblioteket

Idag var en kollega sjuk och jag jobbade ensam. Vi är tre så det är inte så ofta man arbetar ensam och även om det brukar vara lugnt på skolbiblioteket kan det vara svårt att hålla ordning. 
 
Jag tycker att det är konstigt att det är så lätt att flytta stolar men svårt att ställa tillbaka dem... Inte får de dricka eller äta inne på bibblan heller, suck!
 
Det här är tyvärr inte min skylt men jag lånade den från kollegans skrivbord. 
 
Ur dagboken 921214: Blev rastlös och gick ut för att leta efter Palli men hittade honom inte. Det var nästan omöjligt att gå. Runt 3 dm snö och storm. 
 
(Vad konstigt. Jag minns att jag kunde gå eller cykla nästan hur långt som helst för att prata med någon, men varför gick jag bara rätt ut i en snöstorm för att leta efter en kille?) 

Kommentarer
Postat av: znogge

Det verkar vara något av en raketvetenskap att sätta tillbaka stolar har jag också noterat. Borde kanske schemaläggas som ett eget ämne...

Svar: Jag kan vara lärare! Det konstiga är att jag tänkte att jag lärde mig det som liten men vi barn satt i en kökssoffa när vi åt. :-)
Ylva

2022-12-14 @ 21:41:35
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0