Slask

Igår var det glashalt och idag är det slask...
 
Då får kulturtanten ha gummistövlar, kurbitsstrumpor, stickade tights och skogsrutig klänning. Det är förresten märkligt hur kort klänningen blivit så jag har en liten kjol under, men den kryper också upp så att man får dra ned den då och då. 
 
Det här är det absolut svåraste att cykla i! Det är en så slaskig sträcka så jag fick kliva av och leda cykeln. 
 
Jag som var så glad att gropen utanför vårt hus blev bortbyggd så att det inte blir en vattenpöl där. Nu hoppas jag att det är tillfälligt som det blir översvämning när det är mycket snö som ska smälta. 
 
Ur dagboken 921220: Jag slängde köttrester som skulle ha sparats. Pinsamt. Men jag tyckte inte att det var nåt att spara på. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Det var verkligen gräsligt halt i går så cykla hade jag definitivt inte vågat göra.

Svar: Jag hade inget val, det skulle ta för lång tid att promenera till skolan i slasket...
Ylva

2022-12-20 @ 20:24:49
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Vi fick det glashala i går... idag slaaaask... trist, det skulle bli kallt igen dan före julafton först

Svar: Ja, det var tråkigt. Hoppas på lite snö i Hedemora. God jul!
Ylva

2022-12-21 @ 08:37:14
Postat av: Lena i Wales och Spanien

I måndags var det snorhalt hos mig.
Ta det varligt med cykeln.
GOCD JUL!

Svar: Tack, det har gått bra att cykla till jobbet. God jul och Gott nytt år!
Ylva

2022-12-21 @ 13:03:57
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0