Vernissage

Gårdagens inlägg kommer idag för blogg.se krånglar fortfarande! 
 
Jag hade lagt in en tom dag eftersom jag var rädd för att må dåligt efter ett litet ingrepp i fredags men var pigg så att jag kunde hitta på lite saker. 
 
Det var vernissage med Linda Sköneskog och utställningen Jämtlandsfjällen på Ljungby konsthall. Hon målar jättevackra tavlor och min favorit är renen som hon så fint matchar. Linda bor i Göteborg men kommer härifrån och vi är vänner till hennes föräldrar. Det här är hennes första separatutställning.
 
På kvällen följde jag med maken på julölprovning på Bryggeriet. Eftersom jag inte dricker öl och inte äter sill verkar det dumt att gå på ölprovning med sill och tillbehör, men maken fick desto mer öl och så åt vi gott efteråt. Flera bilder på min Facebooksida Yfronten äter, för den som är intresserad; https://www.facebook.com/yfronten/
 
Ur dagboken 921210: Det har snöat och ser helt annorlunda ut. Väldigt fint förutom en del fula hus som nästan var självlysande. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ibland är sällskapet viktigare än mat o dryck !

Svar: Absolut! Krögaren som berättar om öl är kunnig och kul att lyssna på.
Ylva

2022-12-11 @ 17:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0