Herrgård De Luxe

Jag och väninnan åkte till Herrgård De Luxe på Osaby säteri en bit från Växjö 
 
Herrgården har blivit ett av våra favoritställen. 
 
Det här är övervåningen där de hade trerättersmiddag för gäster som beställt mat. 
 
Det är gammeldags och mysigt. 
 
Jag åt en vaniljbulle med glasyr och en kladdkaka som även den hade glasyr och faktiskt var lite för söt och då är det ganska illa om jag tycker det... Deras Alla hjärtans dag-firande i förväg gick lite överstyr, med allt rosa kladd, men det var ändå gott! 
 
Ur dagboken 920213: Firade pappa på hans 48-årsdag. Han fick ett band med Waterboys och The Go-Betweens av mig. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilket härligt ställe! Att något kunde bli för sött för dig kom som en överraskning... ;-)

Hoppas pappsen uppskattade presenten :-)

Svar: Jättemysigt ställe! Jag minns en gång när jag gjorde en björnbärspaj som blev för söt! Då blev jag också förvånad, det var nog 1996. :-) Hehe, han åt gott på sitt håll och var nöjd. :-)
Ylva

2022-02-14 @ 09:39:56
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Ser mysigt ut där på Herrgården :)

Svar: Jag är så glad att den driftiga familjen som har flera ställen i Växjö har köpt herrgården!
Ylva

2022-02-14 @ 10:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0