Lösgodis och promenad

Idag kostade lösgodiset på Ica 3 kr/hg för de ska byta leverantör. 
 
Närjag berättade det för kollegan bad hon mig köpa ett hekto. Hon får den lilla påsen och jag den stora med åtta hg. 
 
Jag var ute och gick mellan fem och sex ungefär, det var fint. 
 
Här ser man en flock med kajor över träden. De är fina på långt håll och en och en, men det är läskigt att gå under ett träd och höra femtio kajar sitta och skräna. 
 
Kyrkan är fint upplyst på kvällen. 
 
Ur dagboken 920207: Bosse är lömsk. Vi fick skriftligt på sh:n igen. Jag tror att vi har fått lämna in skriftliga uppgifter varenda vecka i år. Jag hade inte läst läxan. 
 
(Samhällskunskap var inte mitt favoritämne.) 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

WOW! Jag skulle ha slagit till på ett kilo - minst! :-)
Vilka fina afton/kvällsbilder!

Samhällskunskap var inte mitt favoritämne heller. Fast en sak har etsat sig fast ordentligt i skallen och det var när sh-läraren kom med visdomsorden "det finns lögn, förbannad lögn och statistik" :-D

Svar: Jag köper billigt godis på matsmart.se så jag hade egentligen inget behov men det gick inte att låta bli.
Ja, det var en vacker himmel. :-)

Det var bra sagt av din sh-lärare. .-)
Ylva

2022-02-08 @ 10:03:23
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hanneles bokparadis

hoppas du inte äter allt på en gång :)

Svar: Det ska jag försöka låta bli! :-)
Ylva

2022-02-08 @ 11:24:48
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

jag är ingen godisråtta, har många andra laster :) men, 3 kr hekto, då hade jag nog köpt på mig lite och delat med mig :)

Bosse, Bosse N ? :)

Svar: Jag är en godisråtta, men har redan otroligt mycket godis hemma...
Vi hade Bosse Albinsson, som är en vän till familjen, men som sagt var jag inte intresserad av samhällskunskap.
Ylva

2022-02-08 @ 16:53:25
Postat av: Znogge

Wow, vilket fynd! 1 kg hade det minst blivit om inte mer...
Kajor hörs verkligen ja!

Svar: Jag var måttlig. .-)
Kajor är hemska! Men det ser häftigt ut när de flyger i stora flockar.
Ylva

2022-02-08 @ 18:33:02
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0