Melodifestivalen

Jag tittade på melodifestivalens första deltävling i efterhand eftersom vi var bortbjudna igår. Pinsamt mycket sexskämt och jag tycker inte att det gått så bra att flytta deltävlingen från Malmö till Stockholm, med tanke på den skånska överdosen som ändå blev. Temat verkar vara charmiga killar som inte vet vad de ska ta sig till när de ser en tjej (Theoz, Omar, Robin.)
 
En kändispoäng för mig är att min kollegas bror har undervisat Malou Prytz i musik på högstadiet, men fast hon är från Tingsryd som bara är nio mil härifrån hade jag svårt att höra vad hon sa... Tyvärr var låten dålig och jag tyckte bäst om Robin Bengtsson i denna deltävling. 
 
Här är en bild på Sanna Nielsen, när jag var på genrep 2011. 
 
Men då tyckte jag att The Moniker var bäst. Honom har jag nästan glömt, jag får ta och lyssna lite på honom. 
 
Ur dagboken 920206: Jag och Karin gick ut på stan på lunchen. Först gick vi till Arbetsförmedlingen för att hon skulle ta broschyrer om olika jobb. Hon vet inte vad hon ska bli och håller på att bli orolig för det. Gick till Domus skivrea och köpte munkar på torget. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Själv tyckte jag att Cornelia var bäst men allt är så klart en smaksak. The Moniker tyckte jag var riktigt bra när det begav sig :D

Svar: Henne gillade jag också. Jag minns att jag gillade The Moniker, men sedan har jag inte hört så mycket av honom på länge.
Ylva

2022-02-06 @ 19:01:14
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag snabbspolade mig genom Schlagern igår och minns i vanlig ordning inte en enda av låtarna såhär dagen efter... Skippade att se direkt även om jag då gick miste av automatstädning av lägenheten ;-)

Ja fy vilka kval det var när man skulle bestämma sig för vad man skulle bli när man blev stor...

Svar: "Ni" har ju sex veckor på er att städa lägenheten. :-) Nej, dagen efter minns man inte någon låt... Kanske någon sätter sig om de spelar den flera gånger, men nu har de ändrat reglerna igen så jag vet inte hur det är med semifinal och allt.
Det var inte lätt att veta när man var 18 vad man skulle bli. Jag minns de där broschyrerna om olika jobb.
Ylva

2022-02-07 @ 09:30:59
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hanneles bokparadis

mina tre favoriter kom vidare :)

Svar: Vad bra! Jag tyckte inte att det var någon jättebra låt, men Robin är duktig. :-)
Ylva

2022-02-08 @ 11:26:02
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0