Mjölkpaket

Om hur man viker ihop mjölkpaket.
 
Nu ska inte någon komma och försöka lära mig hur man gör. 
 
Så här har jag gjort i hela mitt liv när jag vikt ihop mjölk/filpaket, eller så länge jag har kunnat vika i alla fall. Det funkar även nu när de har plastkork 
 
Ur dagboken 920221: När man blir väckt av en sjuk Salomon kan man börja undra vad det är för fel på världen. Eller varför jag aldrig får sova på mina sovmorgnar. 
 
(En stackars sjuk elev som försökt nå mamma eller pappa som var klassföreståndare, antar jag. Synd att jag hade telefon i sovrummet och blev väckt.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Varför ändra på ett vinnande koncept! Själv gör jag dock enligt instruktionen på paketet och det fungerar det med :D

Svar: Du är väl van vid Skånemejerier. Jag är uppvuxen med Grådö mejeri i Hedemora. :-)
Ylva

2022-02-21 @ 20:55:31
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Kan själv!!! Haha!

Det gick ju att dra ur jacket på dom gamla telefonerna. Ungefär samma effekt som när man sätter dagens telefoner på "ljuslös" ;-)

Svar: Min stil är oftast att säga "bäst att du gör", ett välbeprövat knep sedan jag var liten för då slipper man, men vika paket kan jag! :-)
Det vågade jag inte göra för då kunde man ju missa ett viktigt samtal. ;-) Ljuslös...hehe...
Ylva

2022-02-22 @ 09:15:19
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Okej, det skulle såklart vara ljudlös. Ibland är tangenterna synnerligen dumma! ;-)

Svar: Fattar jag väl, men ljuslös lät kul. :-)
Ylva

2022-02-23 @ 09:20:48
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0