Morotskakans dag

En fin dag med snö fick vi. 
 
Idag har det regnat och blivit slask. 
 
Jag tröstade mig med en chokladbollssemla! Det här är ju ingen semla utan en chokladboll med chokladganache, men det passar mig bättre för jag tycker inte om vanliga semlor. 
 
Jag fick veta att det är morotskakans dag så jag köpte en sådan också. Gott! 
 
Sedan körde jag crosstrainer eftersom det var för fult för att ta en promenad, men jag orkade bara 17 minuter. 
 
Jag är rolig, jag. Som om jag skulle glömma att jag skulle gå till Baket. Fast jag skrev visst Bakis i stället. HB betyder huvudbiblioteket, där jag hämtade en reserverad bok, och inte hembränt som när jag var ung.  
 
Ur dagboken 920203: I väntan på korten gick jag till biblioteket där en kärring tänkte stänga in mig. Lasse berättade att Rutan lurat i en kille att Hjalmar är en porrklubb. 
 
(Jag minns inte vad Hjalmar var, kanske en fritidsgård.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Den där så kallade semlan ser ut att vara helt i min smak kan jag säga :D Synd att sådana inte finns här :-(

Svar: Du skulle gilla den! Du får tipsa bagerierna om det.
Ylva

2022-02-03 @ 21:12:13
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj! En sån semla kan jag också tänka mig, jag gillar inte heller vanliga semlor så mycket.
Trots min något avoga inställning till morötter så gillar jag morotskakor - dom smakar ju inte morot längre :-)

Ooo... Läskigt att nästan bli instängd på ett bibliotek, fast det kanske inte du tycker? ;-)

Svar: Mycket bra sorts semla! :-) Jag hade för mig att du inte gillar morotskaka, men då känner vi lika = smakar inte morot. :-) När jag skrev kärring tyckte jag nog att det vore läskigt att bli inlåst på ett bibliotek. ;-)
Ylva

2022-02-04 @ 09:26:16
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Jag gillar heller inte semlor, får smaska på det som är gott istället :)

Svar: Det finns mycket annat som är gott! :-) Men det känns otacksamt att säga nej om någon bjuder på semlor.
Ylva

2022-02-04 @ 14:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0