Och hur går bilen?

Hur går det med min lilla bil? 
 
Den blir mer och mer nedplockad för varje gång jag går och tittar på den. 
 
Plåten är så tunn så att det är hål rätt igenom på vissa ställen. 
 
Här ligger bakaxeln. 
 
Den ska få nya små hjul. De ser ut att passa till en skottkärra ungefär. 
 
Ur dagboken 920215: Idag vaknade jag vid halv tolv. Sara ringde och frågade om jag kunde skriva åt P-16 i Vikmanshyttan kl.12. Det kunde jag inte. 
 
(Jag kunde inte skriva protokoll i en volleybollmatch med pojkar-16 år, en mil bort, eftersom jag precis vaknat.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilket megaprojekt men det blir säkert jättebra när den är klar! Dock krävs det nog en riktig entusiast för att ta sig an det.

Svar: Jag förstår mig inte på min man som fixar hela dagarna; först bygger han maskiner och robotar, sedan åker han till stugan och bygger saker och så kommer han hem och renoverar bil!
Ylva

2022-02-15 @ 21:10:29
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Hmm... Det ser ut som det finns en del jobb kvar att göra på den.

Men? På en halvtimme borde du väl ha gjort dig i ordning, käkat frukost och tagit dig en mil bort? Låter plättlätt tycker jag ;-) :-D

Svar: "En del" kan man gott säga. Tur att maken är envis. :-)
Ja, det var slött av mig. Jag låg säkert kvar i sängen ett tag till. :-)
Ylva

2022-02-16 @ 09:37:20
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Minns att du visat bilen tidigare.
Känns konstigt att ju mer som är nerplockat, ju närmare färdig är den, men så är det ju. Spännande.
Ha det bra!

Svar: Jag fick den i julklapp 2020 men det är inte satt någon tid när den ska vara klar. Visst är det konstigt att den närmar sig hel när man plockar isär den. Ha det fint!
Ylva

2022-02-16 @ 15:19:36
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0