Second handrunda

Vad fult det blir när man blandar engelska och svenska, men jag var på en second handrunda idag. 
 
En ny hobby jag har är att leta saker till gruppen Svåra föremål 2.0 på Facebook. Där hamnade denna mobilhållare, för små mobiler man hade förr, som finns på Röda korset Kupan. 
 
När man lämnar saker till Erikshjälpen får man en fikabiljett, men cafét har varit stängt i pandemin så nu har jag flera gratisfikor där. 
 
Jag köpte en salladsskål på Erikshjälpen för jag kraschade den gamla i diskmaskinen. 
 
På Jonas second hand har de en souvenir från Tivoli, tror jag, men Den lille havfrue ligger fyra km därifrån. 
 
Den här köpte jag inte men det var bra nära, på Våga va. 
 
Jag har inte varit så glad i second hand förut, för det brukar vara för plottrigt och svårt att hitta saker i min storlek, men jag kanske är en sådan som hittar saker nu. Jag har länge velat ha ett par brogues, men inte tillräckligt för att betala flera hundra för dem och så såg jag de här på Våga va. Jag fick dem för 50 i stället för 80 eftersom ena snöret fattas. Det var tjejen som sålde som prutade, för jag brukar inte göra det när det går till välgörande ändamål.
 
Jag kommer inte att ha den här klädkombinationen, men tänker att de blir fina till kjol/klänning och nylonstrumpor. Brogues var ursprungligen skor för fåraherdar i Irland och Skottland, googlade jag nu, men det är inte direkt i fårhagen jag har tänkt ha dem. 
 
Ur dagboken 920212: Jag och Rosie gick och såg Nakna pistolen 2 1/2 för 35 kr. Den var rolig men lite väl påklistrad ibland. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Grattis till fynden! Det var verkligen fina och prisvärda skor :D

Svar: Mycket nöjd! Bibliotekarieskor säger maken... :-)
Ylva

2022-02-12 @ 18:03:24
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Fina fynd! Jag handlar aldrig på second hand.

Nakna pistolen-filmerna var roliga tyckte jag :-)

Svar: Du är miljövänlig ändå för du är inte så shoppingglad alls. :-)
Ja, de var roliga, särskilt den första.
Ylva

2022-02-13 @ 09:19:30
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

ett par nya skosnören bara :)

Svar: Ja, de kommer att kosta lika mycket som skorna. ;-)
Ylva

2022-02-13 @ 18:56:54
Postat av: Ami

Jag älskar både auktioner och secondhand. Så mycket fint man kan hitta.

Svar: Auktioner blir jag nervös av, för jag är rädd att de ska tro att jag budar så fort jag rör mig. ;-) Men maken är duktig för han har varit med på många auktioner när hans mammas gubbe hade en antikvitetsaffär.
Ylva

2022-02-13 @ 20:20:12
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0