Solstol

Idag blev det premiär för solstolen på balkongen. Jag kan få fräknar utan att åka till fjällen. 
 
Det är underbart de första soliga dagarna när man tycker att fem grader är varmt. (Här kunde jag ha dragit ur lurarna före fotandet, men det tänkte jag inte på.) En konstig grej är att selfieläget fotar spegelvänt, men i detta fall spelar det ingen roll så jag har inte vänt bilden rätt. Det är mest jag som vet att mitt födelsemärke sitter på höger sida av hakan. 
 
En bild från gårdagen på en höna som letar potatisskal bland kompostrenset de har fått av svärmor. 
 
Ur dagboken 920227: Vi orkade inte se hela Pop-i-topp utan raskade över isen ut till holmen. Det var helt absurt. Vi satt där, vid brasan vi till sist lyckats tända, och grillade falukorv, skrev orakel vid bandspelaren och frös men svettades i mörkret. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Härligt!

Svar: Ja, det är underbart med vårsol! :-)
Ylva

2022-02-27 @ 20:18:17
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Såg skönt ut i solen :-) Anders hittade nån inställning på kameran som gjorde att selfiesarna inte blev spegelvända. Spegelvändningen störde hans ordningssinne ;-)

Grilla falukorv! Sååå gott och mysigt! Fast pinnen brann ofta av precis när korven var klar... Minns att jag och kusinen blev utskrattade av våra klasskompisar i Norrköping när vi kom med falukorv när vi skulle grilla korv en gång. Dom ansåg att det skulle vara såna där grillkorvarar av "Dennis-modell". Vilket trams va? ;-)

Svar: Jag har ännu inte hittat den inställningen, men jag antar att den finns i min mobil också. Det störande är ju när det är text som blir felvänd.
Det var länge sedan jag grillade falukorv men det är gott! Däremot kan vår danske vän intyga att man inte ska grilla isterband, för de är så feta så det droppar flott och börjar brinna lite väl häftigt i grillen. :-)
Ylva

2022-02-28 @ 09:24:37
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Såå härligt med vårvintersol, jag tillbringade ett par timmar ute i helgen, men jag brukar inte få fräknar, kanske man kan få lite färg i ansiktet snart, för nu är man vinterblek :)

Svar: Jag släpper allt och springer ut i solen när jag kan. Snart kan man sitta lutad mot skolans vägg och läsa. :-) Ja, man är väldigt vinterblek...
Ylva

2022-02-28 @ 10:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0