Tulpaner och februaribilder

Varför ska tulpaner alltid hålla på? 
 
Efter bara några dagar börjar de ge sig iväg åt alla håll. 
 
Jag råkade bryta av en stjälk så då bröt jag av allihop, fast det är säkert inte så man ska göra. 
 
Det här är februaribilden i julklappsalmanackan från mamma. Min pappa och storebror ser lite lustiga ut, men det är ett bra kort på mig och maken. 
 
En gammal almanacka visar en vinterbild på stugan.
 
Och en tredje har en favoritbild från en midsommar (det året var jag inte så noga med att följa månaderna som ni ser). Det var lantligt tema och man skulle gärna ha en huvudbonad, så jag tog min fiskehatt med Katten Gustaf på, som jag fick från Glassbilen en gång, och maken såg underbart engelsk ut. 
 
Ur dagboken 920201: Vi gick på Jonas Gardells pjäs Isbjörnarna. Jag, Marit, Johnny och Åsa som inte var helt frisk. 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Tulpanerna är vackra så det var väl en bra idé att korta dem. De har ju en förmåga att ranta iväg.
Tack för påminnelsen. Nu ska det vändas blad här :D

Svar: Haha! Jag trodde att du menade att du ska vända bladen på tulpanerna. Det ska jag kanske testa sedan, med dessa. :-)
Ylva

2022-02-01 @ 20:52:44
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag gillar spret-tulpanerna. Allt behöver inte vara så välordnat om du frågar mig :-)
Vilka härliga kalenderbilder!

Förr om åren kunde man gå på evenemang även om man inte var fullt frisk. Det var tider det...

Svar: Jag gillar i och för sig också spret och sparar tulpaner som är utblommade, men nu tyckte jag att det var lite väl tidigt för dem att spreta. Jag har slutat göra fotokalendrar men återanvänder de gamla och det var kul att få en av mamma. :-) Ja, men det var lite kaxigt att stanna hemma från skolan och gå på teater på kvällen. :-)
Ylva

2022-02-02 @ 09:50:19
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Tulpanerna växer några centimeter hörde jag på gokväll häromdan, jag brukar hur som helst byta vatten efter ett par dar och då klippa av ett par centimeter :)

Svar: Fortsätter de växa efter att man plockat dem! Jag gör som det står och snittar av ett par cm, låter dem stå ett par timmar i plasten och byter vatten efter ett par dagar. Ska börja skära av ett par cm till i samband med det då. :-)
Ylva

2022-02-02 @ 13:27:35
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Jag gillar som du gjort med tulpanerna, ser finare ut när det är en stor färgklick.
Härligt minnesbilder.
Ha det bra!

Svar: Det blev fint! Nästa gång kanske jag ska skära av stjälkarna i stället för att bryta dem, men än så länge har de klarat sig. Ha det bra, du med!
Ylva

2022-02-02 @ 14:42:37
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0