Växjötur

Jag var i Växjö igår på bokreapremiär, köpte ett par presentböcker och gick runt i affärer. 
 
Jag träffade en lite läskig typ på Indiska. 
 
Hunden på Body Shop var sötare, den var framme och nosade på mina ben. 
 
På HM Home har de en massa fina hönsprylar, men jag tyglade mig och köpte bara servetter. Jag måste hitta på ett användningsområde för små tallrikar... Man kan lägga äggskal på dem! Ja, jag kommer kanske att köpa några nästa gång. 
 
När jag fikat med en Växjövän gick jag in på den nya stationen som är stor och ful som ett as, och även innehåller kommunhus och allt möjligt, men från det här hållet är den inbjudande.
 
Ur dagboken 920222: Sportlov för mig innebär lov från sport. Jag släpade med Anja till Vasahallen. Herrarna spelade mot Härnösand. Jag stod på linjen. 
 
(Det var ju sportigt ändå, att stå vid en volleybollplan. Nu för tiden tittar jag inte på sport alls.) 
 
Ur dagboken 920223: Det har spöregnat! Mamma och pappa tycker nog inte att det är nån idé att vara hemma när det inte går att åka skidor så vi åkte till Norrköping. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken bra dag det blev. När det gäller att bygga nytt sär verkligen inte allt snyggt. Tyvärr...

Svar: Det var kul att få komma till lite affärer och träffa min kompis. Nej, ibland bygger de fult...
Ylva

2022-02-23 @ 21:00:41
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilka söta småtallrikar! Jag är djupt impad att du lyckades hejda dig från att köpa såna, men tror inte att du kan hejda dig nästa gång :-)

Jag ser dig lite som "Linus på linjen" där. Du sprang väl fram och tillbaks och var upprörd? ;-)

En tur till Norrköping lät ju trevligt, speciellt när du hade lov från sport :-D


Svar: Mycket söta tallrikar, vi får se hur det går... :-)
Haha! När jag var yngre kallades jag för Ylvis och jag kan se mig som en skrikande Ylvis på linjen. Men så arg som Linus var jag nog aldrig på linjen. :-)

Jag minns att min ungdom var sådan; om det inte var skidväder kunde vi åka till Norrköping på vintern, till mor- och farföräldrar. Lite taskigt om de trodde att vi skulle komma och det blev för fint hemma. ;-)
Ylva

2022-02-24 @ 09:07:17
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0