Matlagning

Det är skönt att vara ledig, men det händer inte särskilt mycket här, fast jag har åtminstone gjort en grötexplosion! 
 
Det är så himla konstigt! Vi har haft samma microvågsugn i minst fem år och jag gör alltid likadant när jag gör gröt; en dl havregryn, två dl vatten och två minuter i micron. Och så händer det här! 
 
Nu gör vi tuppgryta; en tuppkyckling, en massa rotfrukter, vin och kryddor och tre timmar på spisen. Det går ganska bra, den har bara puttrat över lite grand än så länge. 
 
Ur dagboken 920102: Jag och Marit kom fram till Stockholm halv elva. Vi gick till Café London och åt macka. Sen kutade vi runt i affärer. Jag har köpt en tröja, en kjol, Per Gessle (skiva) m.m. Vi åt på Kebab Jerusalem, skitmysigt. 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Hoppas tuppgrytan höll sig på mattan, eller spisen då ;-)

Svar: Maken höll på att snubbla med grytan när vi skulle ställa ut den på trappan för att svalna, men det gick bra. :-)
Ylva

2022-01-02 @ 20:46:21
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Plötsligt händer det! Men det vore kanske roligare att vinna på Lotto än att fixa en grötexplosion ;-)

Haha! Det var tur att du förtydligade att det var en skiva och inte självaste Per Gessle som du hade köpt :-D

Svar: Här får man fixa sin egen spänning. ;-)
Det var väl ett bra förtydligande, men vad kul det varit att få med sig Gessle hem! ;-)
Ylva

2022-01-03 @ 10:06:46
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vad märkligt med gröten. Men grytan såg God ut

Svar: Mycket mystiskt! Grytan blev ännu godare dagen efter när den stått till sig. :-)
Ylva

2022-01-03 @ 11:54:38
Postat av: Gunilla

Havren kanske ville leka smällare så här i nyårstider :)

Svar: Så kan det vara! :-)
Ylva

2022-01-03 @ 17:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0