Möten

Igår var jag på tre möten på Lokal16! 
 
Först hajade jag till när jag träffade den här mannen. 
 
Och sedan fick jag syn på henne. 
 
Vi hade ett styrelsemöte följt av ett årsmöte och sedan ett möte med den nya styrelsen. Lokal16 är ett kulturhus för ungdomar 16-26 år och det är spännande att sitta i styrelsen och se vad de hittar på, för det är superkreativa och duktiga ungdomar! 
 
Ur dagboken 920131: Vi åkte och tittade på Lasses lägenhet på Gussarvsgatan 17. Rätt mysigt. Lasse körde. 
 
(Min bror som var 20 höll på att flytta hemifrån.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Det var rejält med möten en söndag. Hoppas deltagarna var mer engagerade än mannen i stolen i alla fall ;-)

Svar: Som tur var tog det inte de avsatta tre timmarna och vi hann med att fika också. Men lite möra var jag och mannen i stolen efteråt.
Ylva

2022-01-31 @ 16:40:46
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag är inte så mycket för möten, dom flesta jag varit på har inte varit ett dugg kreativa utan bara en massa blaj som aldrig tagit slut...

Undrar hur många 20-åringar som kan (läs: har råd) att flytta hemifrån nuförtiden när bostadsmarknaden ser ut som den gör... Själv flyttade jag hemifrån till Norrköping när jag var 17. Bodde tillsammans med min kusin i en tvåa och vi betalade "varmhyra" med 300 kronor var i månaden. Det var överkomligt :-)

Svar: Teatermötena är trevliga men oftast ät möten ganska sega. Jag hade ett lite konstigt prestationssamtal (lönesamtal) digitalt med chefen idag. Vi har inte kunnat prestera så mycket under coronaåren och det är svårt att sitta och skryta om sig själv...
Nej, det är inte lätt för dagens ungdomar att flytta hemifrån! Jag flyttade ut för sista gången när jag var 23 och då blev det ett rum i Borås för 800 kr/månad. :-)
Ylva

2022-02-01 @ 09:11:01
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0