Näsan och Erikshjälpen

När jag mår dåligt river jag sönder min näsa. 
 
Det hjälper inte alls, kan jag säga. Jag mår bäst när jag får planera saker och det har ju gått dåligt de senaste två åren, men nu är jag lite glad igen för jag har bokat en resa till vännerna i Varnhem och Vårrundan på Kinnekulle i maj. 
 
Idag gick jag till Erikshjälpen. Det har blivit sämre sedan de började ha öppet sex dagar i veckan i stället för två. 
 
Jag köpte inte denna pärlemorskimrande isbjörn med för mycket läppstift. 
 
Men det blev en ostkupa till vännen som gillar möss. 
 
Ur dagboken 920129: Marit och jag orkade inte plugga spanska. Nöjda med att kunna el ascensor och la escalera (hiss och trappa) gick vi ut på stan. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Som att jag river på min läpp... Inte så bra det heller.
Vilket fint fynd!

Svar: När man väl rivit upp ett sår går det inte att låta bli att pilla på... Jag är nöjd med mina fynd. :-)
Ylva

2022-01-29 @ 21:02:47
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Kul med en inplanerad tripp :-)
Vilken söt ostkupa! Isbjörnen skulle inte jag heller ha slagit till på...

En liten rättelse här, det är hissen och trappan. I bestämd form, alltså ;-)

Svar: Ja, i vår hoppas jag att man ska kunna göra lite längre utflykter. :-)
Ostkupan kommer att bli bra och vill hon inte ha den är det bara att lämna tillbaka till Erikshjälpen. :-)

Du har rätt, det är det. Just de orden kan ni ju. :-)
Ylva

2022-01-30 @ 09:16:26
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0