På Dollarstore

Vi fick en fotoalmanacka av mamma. 
 
Januaribilden är åkrarna där man kan åka skidor i Hedemora. Om det är mycket snö kan man ta på sig skidorna hemma hos mamma och pappa och skida hit. Sedan kan man åka till en lada och fika. När jag var liten parkerade mamma och pappa oss barn ibland med mackor och varm choklad och så åkte de en sväng till. 
 
Här är det kallt men ingen snö och jag tyckte att det var en fin dag att cykla till Dollarstore. 
 
Jag kommer alltid hem med olika små saker därifrån, denna gång visste jag inte att jag saknat glass-skedar. 
 
Jag tycker om fina servetter men maken tycker att de är värdelösa och inte torkar, så han får ha egna. 
 
Ur dagboken 920106: Tittade på volleyboll och Roald Dahls "Häxorna". Den var inte så bra men lite rolig. Boken är så underbar så den ska nog inte filmas. 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så mysigt med skidåkning och att ha varm choklad med sig.
Ibland vet man inte vad man saknat förrän man står framför det. Hoppas du blir nöjd med skedarna.

Svar: Ja, varför gör jag aldrig matsäck med varm choklad längre? Jag har testat en sked till glass och banan och det kändes restaurangfint, mycket nöjd! :-)
Ylva

2022-01-06 @ 21:03:41
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Trevligt med en väggalmanacka som dessutom bringar nostalgiska minnen :-)
Vilken fin bild på din cykelväg och vilka fina fynd du gjorde också.

Visst är det ofta så att man blir besviken när en bra bok blir filmatiserad! Man har ju liksom skapat sig en inre bild av både personer, miljöer och handling.

Svar: Det var länge sedan jag gjorde en egen almanacka för de ville ha inte ha mobilfoton, men nu tror jag att det funkar för mobilkamerorna är ju mycket bättre än förr.
Ringleden runt stan är egentligen en tråkig väg, men visst blev den fin i solen. :-)

Vi var och såg den nya filmen Utvandrarna när mamma och pappa var här. Den var bra men vi blev ändå besvikna. De hade tryckt in alla fyra böckerna i en film och då tappar man för mycket. Jag minns att jag tyckte att filmen Ronja Rövardotter var bra, men Birks släta kopparhjälm till hår hade blivit lockigt.
Ylva

2022-01-07 @ 09:36:27
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0