Regn och rusk

Det är tråkigt att gå omkring och vara sur och trött, men nu är det väldigt segt. Igår var jag fruktansvärt trött, dagen efter tredje sprutan, men idag har det varit bättre.
 
Det blåser och regnar och så här ser cykelparkeringen ut på skolan då. Vi är visst inte så många som cyklar i storm... 
 
Jag hade fortfarande på mig namnskylten när jag kom hem. (Det står Sunnerbogymnasiet och Möjligheternas skola med omöjligt små bokstäver.)
 
Jag gjorde ugnspannkaka och blev glad igen, den var jättegod med glass! 
 
Ur dagboken 920127: Jag är förkyld, trött, sur och har ont i båda knäna. Det är nog mest för att jag kastade mig ner från åkerrenen (heter det så?) men även den illasinnade trottoarkanten är medskyldig. 
 
(Oj, då, en sur dag för trettio år sedan också.)
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Skönt att du börjar känna dig bättre efter sprutan i alla fall. Glass är ju känt för att vara uppiggande :D

Svar: Egentligen borde jag ha stannat hemma, men när det enda symptomet var trötthet tänkte jag att jag kunde jobba. Ja, glass är bra! :-)
Ylva

2022-01-27 @ 20:58:23
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Skönt att du har återhämtat dig efter besprutningen.
Haha! Dina ugnspannkakor ser alltid så skojiga ut :-D

Din surhet går tydligen i 30-års cykler... ;-)

Svar: Ja, nu fick jag en liten aning om hur det kan vara att ha corona. Ugnspannkakor är alltid spännande! :-) Det hade varit skönt med trettioårsintervaller, men nu är jag glad igen. :-)
Ylva

2022-01-28 @ 09:39:35
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Tur du fick lite pannkaka :)

Svar: Ja, vi har ju alltid ägg och pannkaka är gott. :-)
Ylva

2022-01-28 @ 09:57:17
Postat av: Ami

Skönt att glassen och pannkakan piggade upp

Svar: Om man kan äta glass på vintern? Ja, det piggar alltid upp. :-)
Ylva

2022-01-28 @ 18:53:03
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Hanneles bokparadis

älskar ungspannkaka, har ibland äppelbitar i

Svar: Det låter gott, det får jag prova! Jag har bacontärningar ibland, gott med lingonsylt.
Ylva

2022-02-08 @ 11:29:02
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0