Shopping i Göteborg

Jag brukar ju säga att jag inte behöver något särskilt, men det är kul att fynda när det är billigt. 
 
Det här är min favoritaffär i Göteborg, en pappershandel som har så mycket små fina saker! 
 
Jag köpte en liten plåtburk, att ha tepåsar med sig i, till svärmor som tappat bort den jag givit henne innan. 
 
De hade en bra secondhandbutik på Backaplan och där köpte jag en klänning för 80 kronor. 
 
Och ett par roliga skinnkängor för 40! 
 
Åhléns har bra rea med upp till 70% rabatt och då gäller inte mitt krämköpstopp. 
 
Jag måste få resa snart för jag har byggt upp ett nästan löjligt lager med reseförpackningar från Clarins! (De förvaras i min hönshandväska så länge.)
 
Ur dagboken 920124: På lunchen gick jag, Marit och Ann till Åhléns. Jag köpte balsam och smågodis till reapris. 
 
(Krämrea redan då alltså...) 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

oj, du kan resa ganska mycket ser jag :)

Svar: Ja, jag har ett uppdämt behov. :-)
Ylva

2022-01-25 @ 09:06:08
Postat av: Ama de casa

Vilka fina fynd och plåtburken är ju bara sååå fin! Dina shoppingskills är betydligt bättre än mina kan man säga utan att överdriva...
Gillar hönsväskan också :-)

Dom där krämreorna verkar förekomma väldigt ofta om man betänker det lager du har... :-)

Svar: Burken är jättesöt, men jag kom tyvärr inte på något behov åt mig själv. Hönsväskan önskade jag mig på skämt men blev glad när jag fick den. :-) Jag har samlat i flera år... Ibland får jag erbjudande om att prenumerera på en tidning och få krämpremier, men jag får sluta att gå på den grejen. ;-)
Ylva

2022-01-25 @ 09:44:36
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilka fina fynd. Och jag älskar också secondhandbutiker.

Svar: Ja, du brukar vara duktig på att fynda second hand!
Ylva

2022-01-25 @ 11:58:24
Postat av: znogge

Grattis till fina fynd! Ja, du behöver verkligen komma ut på en långresa ;-) Hönsväskan är ju bara så läcker!

Svar: Tack! Jag får resa utan att flyga så att jag får ha med mig hur mycket vätska som helst! Hönsväskan sprider glädje. :-)
Ylva

2022-01-25 @ 20:54:36
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0