Väderfenomen

Vi missade tyvärr norrskenet som var över nästan hela landet igår. 
 
Men vi hade något slags solstånd i sovrummet imorse. 
 
Vi har ett gammalt blyfönster som släpper in lite ljus (och ljusstakarna får stå där året runt). 
 
Skuggorna blir fina. 
 
Här blev det en konstinstallation när pappret frös fast i en vattenpöl. 
 
Ur dagboken 920115: Jag hann hem och äta innan jag åkte till Salong Stina för att permanenta mig. Det tog en och en halv timme och på den tiden hann jag höra mycket. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Blyfönster är så fina! Vi hade ett i mitt barndomshem och det gjorde hela rummet :D

Svar: Visst är de fina! Det är kul att behålla gamla detaljer i vårt femtiotalshus.
Ylva

2022-01-15 @ 20:52:52
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilket jättefint fönster! Skenet ni får av det kompenserar ju ganska bra det missade norrskenet och dessutom har ni det året om :-)

Permanenterna tog alltid en himla lång tid. Men skulle man få sitt pudelkrull så fick det ta den tid det tog :-D

Svar: Nja, det är inte ofta solen skiner in genom det fönstret och inte året runt, så det är kul när det händer. :-)
Jag brukar inte lägga så mycket tid hos frissan men rekordet var i Thailand när jag satt i nästan tolv timmar och fick hårförlängning med 378 flätor. :-)
Ylva

2022-01-16 @ 09:20:41
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0