Årshultsmyren

Jag tycker om att gå på spång och när kollegan frågade om jag ville vandra ville jag gärna till Årshultsmyren. 
 
Det är länets största orörda myr och där finns fantastiska spänger! Vi hade aldrig gått där förut så det var kul att se. 
 
Vi fikade vid en fin sjö där de hade ställt en bänk. 
 
Här har myrorna varit finurliga och byggt sin stack på en gammal rot. 
 
Vi åkte till Hunnsberget som ligger i närheten och här har vi kommunens högsta punkt. 
 
Jag hittade en skön klyka att sitta på. 
 
På kvällen gick jag till Gamla torg och lyssnade på Hanna Elwe och Zäta. Inte för att jag gillar jazz men hon sjunger vackert och det var en fin kväll. 
 
Ur dagboken 820704: Åkte till Sea World där tittade vi först på späckhuggare som jorde en massa konster sen tittade vi på ett par vita valar sen tittade vi på delfinföreställning och en föreställning med en säl och en utter och en valross sen tittade vi på en fontänföreställning sen matade vi valrossar och tittade på hajar. 
 
Ur dagboken 920704: Fredrik Lövdal (?), 24 år, från Falun. Han hittade inte sin bil. Vi letade efter den och satte oss sen i en annan bil. Till slut kom han på att hans kompisar måste ha stuckit så då gick vi hem. Han fick sova på en madrass på golvet. 
 
(Jag var på Dalarock i Hedemora där jag hittade Fredrik.)

Kommentarer
Postat av: Ami

Vilken trevlig dag. Och det var längesen jag såg en myrstack

Svar: Ja, det var en bra dag. Nej, ni kanske inte har så många myrstackar, men så här brukar de inte se ut kan jag meddela. ;-)
Ylva

2022-07-05 @ 09:45:40
Postat av: Znogge

Härligt med promenad i vacker natur och sedan musik på kvällen! En bra semesterdag helt enkelt :D

Svar: Vi hade en sådan tur med vädret också! Det kom några regnstänk när vi började vandra bara. :-)
Ylva

2022-07-05 @ 10:44:08
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0