Dalkulla

Inte för att man rår för varifrån man kommer men jag är stolt över att vara dalkulla. 
 
De har en fin dalahäst i Mora och mamma tycker att jag ska ha den här bilden till Kulturkullan men det är ju tyvärr ingen egen sida. 
 
Man kan också gå i mål i Vasaloppet i Mora. 
 
Jag gick aldrig in men tycker att Rättviks kulturhus är fint med sin mörksugga. 
 
I Hedemora har vi en fin gammelgård. Jag berättade för min danska väninna att Småland försöker lägga beslag på att det är typiskt med faluröda hus. Hon sa att Falun kanske tagit färgen från Småland, hehe... 
 
Ur dagboken 820730: Så åkte vi en virvelvind som gick runt i en virvel bara och ett pariserhjul med bara fyra vagnar. 
 
Ur dageboken 920730: Planket är uppsatt och uteplatsen är klar förutom plattorna. Jag har legat och tittat på TV hela dagen. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Härliga bilder och klart att man ska vara stolt över sitt ursprung. Det kan vi svenskar vara lite dåliga på ibland.

Svar: Jag är stolt både över min stad Ljungby och min hemstad Hedemora. Det är kul med olika dialekter också.
Ylva

2022-07-30 @ 10:38:15
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0