I Dalarna

Jag gillar egentligen inte ordet bucket list men såg nu att det faktiskt finns hinklista på svenska. I alla fall har jag haft tanken att jag borde åka Siljan runt någon gång och så har jag velat gå på Orsa rovdjurspark och de ska stänga ned i oktober så nu blev det bråttom! 
 
En till sak jag ville göra var att titta på vattenbufflarna som går vid Stadssjön i Hedemora, jätteroliga djur! 
 
Det är fina stigar och broar runt det nya naturreservatet Stadssjön. 
 
Vi gick ut på långbryggan i Rättvik, troligen världens längsta insjöbrygga med sina 628 meter. 
 
Först var jag besviken för att det var så stora staket i rovdjursparken och att vi inte såg några djur, men sedan fick vi se denna persiska leopard på nära håll och några andra djur och då blev det spännande. 
 
Här är Siljan när man kommer från Faluhållet. Vi åkte runt hela och även Insjön och Orsasjön. 
 
Ur dagboken 820729: Tog bussen till New York och åkte upp i World Trade Center New Yorks högsta bygnad det var lite läbigt man trodde man skulle ramla ner fast det var fönster. 
 
Ur dagboken 920729: Har lappat mina vansinneslappade jeansshorts för antagligen sista gången. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Jag är ingen vän av engelska uttryck i tid och otid heller men hink- eller spannlista, nej! Otroligt vacker natur!

Svar: Hinklista är också fult, jag brukar säga att jag har projekt som jag vill göra. Jag älskar bergen och dalarna i Dalarna!
Ylva

2022-07-29 @ 22:56:24
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

härligt att Siljan runt, blev av :)

Infarten från Faluhållet är såå vacker !

Svar: Ja, det var riktigt kul! Visst är det en otrolig utsikt där. <3
Ylva

2022-08-01 @ 10:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0