Badplats i ån

Jag upptäckte en ny spännande stig ned till ån på en promenad. 
 
De har klippt så fint så idag vågade jag gå ned trots att jag är rädd för fästingar. Förra gången hade jag träningskjol och lite för bara ben, men nu hade jag träningstights så det var bara fötterna som var bara i sandalerna. Normalt sett får man ju inte fästingar på fötterna men vår danske vän har haft en mellan ett par tår! 
 
Här har de gjort en liten rastplats. Det är bara en gångväg ovanför och kanske någon privatperson som fixat detta men kommunen äger marken så alla får vara här (i alla fall de som hittar hit). 
 
En liten trappa leder ned i ån. Den ser inte helt ny ut och jag hoppas att någon kommer att rensa lite. Kanske jag ska testa denna badplats i sommar, men det blir med badskor i så fall för trots att det blir djupt direkt ser bottnen läskig ut... Ett par hundra meter bort går det ut ett rör där det luktade illa förra året, men det kanske jag kan ignorera. 
 
Ur dagboken 920612: Åkte först in till Dublin där mamma och pappa fick gå och titta på sevärdheter och vi på affärer i en och en halv timme. Jag köpte ett par Levi´s och en jeansskjorta och sen var jag nöjd. 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Klart att du ska testa den:D Ser fin ut!

Svar: Det tycker du ju inte med ert kristallklara vatten i havet! Jag hoppas att de tar bort näckrosorna så kanske jag hoppar i. :-)
Ylva

2022-06-12 @ 21:26:53
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Så vackert! Men usch och fy för fästingar. Jag skulle oroa mig för ormar också...

Dublin var en stad som jag gillade, men jag shoppade ingenting alls. Inte några kläder i alla fall :-)

Svar: Ska jag behöva bekymra mig för ormar också? Nej, de tänker jag att jag skulle se när det är kortklippt. :-)

Dublin är fint. Lite konstigt av oss att inte följa med på sevärdheterna, hoppas det var tråkiga saker. ;-)
Ylva

2022-06-13 @ 09:47:55
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0