Bra festivalvecka

Jag har haft en härlig festivalvecka! 
 
På Copenhell hade de ett "smadreland" med DM i destruktion...
 
Berättarfestivalen har bytt namn till Sagobygdens musik- och berättarfestival. Jag tog med mig danska väninnan och lyssnade på Victor Herrero som sjöng på spanska. Det var inte lika energiskt som på Copenhell men trevligt. 
 
Jag var orolig för ölfestivalen när gatan såg ut så här den 14 juni. 
 
De hann lägga igen gatstenen och dagen efter festivalen ser det ut så här. 
 
Jag och väninnan var där igår och lyssnade på ett irländskt (svenskt) band som heter Black Anemone. De var bra men spelade väldigt högt. Vi dansade nära scenen och jag vägrade att ha öronproppar fast jag borde, när jag inte hade det på Copenhell. 
 
Ur dagboken 820619: Gick upp 9 åt pangkaka till frukost sen körde Lasse och jag gräsklippare sen åt vi lunch sen åkte vi till Nora och åt midag sen åkte vi och tittade på en kyrka. 
 
Ur dagboken 920619: Det tog fem timmar från Bolteens till Tralee. Vi kom fram halv fyra. Billy var nog rätt slut för vi hade gått uppför en backe i en timmes tid. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Den veckan kan man inte klaga på och visst är det kul att kunna göra olika saker igen! På tiden om man så säger.

Svar: Jag pressade in allt på torsdagen och lördagen. :-) Det är en väldigt längtande och tacksam publik nu!
Ylva

2022-06-19 @ 17:45:43
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag tycker det är helt galet att man spelar så högt att det behövs öronproppar. Ja, jag har blivit gammal...

Vem skulle inte ha varit slut efter att ha gått i en backe så lång tid?

Svar: Jag borde skydda mina öron bättre eftersom jag redan hör dåligt, men har åtminstone slutat stå längst fram på konserter.
Stackars gamle Billy, de borde ha pensionerat honom för länge sedan.
Ylva

2022-06-20 @ 13:35:56
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0