Copenhell

Det är lite irriterande att jag förinställde inlägg för att jag vill att det ska komma ett varje dag, men igår spontansov vi i stugan så då blev det inget. Men dagboken ska jag komma ifatt med här på slutet. 
 
I torsdags var vi på Copenhell, en heavy metalfestival i Köpenhamn. Vi försökte se rockiga ut, men det blev visst mest ett stort finger med... 
 
Jag hittade en bra plats att sitta på under en läktare när Judas Priest spelade. De firar femtio år som band!'
 
Det ligger ett gammalt båtvarv på området och där inne har de byggt upp barer och matvagnar. 
 
De lyste upp Copenhell-loggan så snyggt på kvällen. 
 
Jag har inte lyssnat särskilt mycket på Kiss, men de bjöd på en riktigt häftig avskedskonsert med mycket eld och ljuseffekter. 
 
Ur dagboken 820617: Sen tog Bernice fram en traktorliknande gräsklippningsmaskin som Lasse och jag fick åka med. 
 
Ur dagboken 820618: Gick opp 8 och åkte till Nil. Sen gick vi ner i deras källare och spelade biljard. 
 
Ur dagboken 920617: Idag var det ovanligt många turister som tog kort på oss. Vi satt i vagnen och åt kycklingsoppa när den busslast dök upp. 
 
Ur dagboken 920618: Åsa och jag gick och ledde Billy och Marit sov. Hon är förkyld och jag håller på att bli. 
 
(Vi tyckte synd om vår gamle häst som drog vagnen så ibland gick vi av och ledde honom, men jag tror inte att det gjorde så stor skillnad.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Inte min typ av musik men jag är säker på att det hade varit en upplevelse ändå!

Svar: Det är svindyrt men kul att gå med någon som uppskattar musiken och jag älskar festivaler med massor av människor!
Ylva

2022-06-18 @ 16:50:24
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Inte riktigt min musik, det är kanske jag som är lite udda.
Huvudsaken är att ni hade det trevligt.
Skön söndag!

Svar: Det är ju inte min musik heller men det är kul att gå med maken som är gammal hårdrockare och nästan all musik blir bra live. Ha en bra vecka!
Ylva

2022-06-19 @ 07:52:14
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Har aldrig lyssnat på Kiss, men jag vet åtminstone hur dom ser ut. I alla fall när dom har applicerat sin scensminkning :-)

Vad bra att du jobbar ifatt med dagboken.

Svar: Ja, inte vet man hur de ser ut utan smink... ;-)

Det är kul att jag är i Amerika och Irland i dagböckerna: :-)
Ylva

2022-06-19 @ 09:01:19
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0