Dannäs våffelcafé

Idag åkte jag med min bokcirkel till Dannäs våffelcafé. Kollegan frågade vad vi läst för bok men det hade jag glömt... När jag funderat lite kom jag på att det var Historieläraren, en bra bok.
 
Det viktiga var ju våfflorna! Jag tog en drottningvåffla med blåbär i smeten, jättegod!
 
Våffelcafét ligger i en gammal skola och är otroligt mysigt. 
 
Ur dagboken 920601: Gick till aulan och hade Tanzaniatema. Utbytande av presenter i över en timme. Lite jobbigt. 
 
(Vi hade besök från en skola i Tanzania. De gav vår skola jättefina presenter och fick fula toppluvor och kulspetspennor, har jag för mig.)
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Ska det vara våfflor så föredrar jag en matvåffla för annars är det inte min grej. Såg ut att vara ett väldigt mysigt café dock.

Svar: Föga förvånande vill jag ha söt sylt på våfflor, pannkakor och langos. Nu tycker jag att det är gott men jag blev besviken när jag var liten och tänkte pannkakor när pappa gjort raggmunk... Det är ett väldigt trevligt café och de hade blåbärschokladbollar som nog du och jag skulle gilla. :-)
Ylva

2022-06-01 @ 21:22:31
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Ser gott ut och caféet ser ut som någons vardags/matrum.
Ha det gott!

Svar: Ja, det är väldigt mysigt inrett i en gammal skola. Ha det bra!
Ylva

2022-06-02 @ 09:10:09
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Våfflan såg verkligen supergod ut!

Lät som ett segdraget presentutbyte. Inte en på julafton brukar det ta så lång tid... Ja, om man inte spelar julklappsspelet då vill säga ;-)

Svar: Våfflan var fantastisk! Min kompis svarade ja när de ropade ut drottningvåfflan fast hon beställt sommarvåffla. "Ja, det är väl jag som är drottningen?" försvarade hon sig sedan. :-) Julklappsspelet är kul!
Ylva

2022-06-02 @ 09:43:48
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0