Gamla kollegor

En pensionerad kollega var med på bokcirkeln igår och hon bor i Dannäs där det trevliga våffelcafét ligger. 
 
Overkligt glad och trevlig människa, jag saknar henne på skolbiblioteket! 
 
Jag fick tips av https://amacasa.wordpress.com/ att man kan använda fläcksuddare från Ica och göra rent vasken. Javisst! Den högra vasken är suddad och jag fick bort de tråkiga avlagringarna. Det är så sällan jag använder diskhon nu när vi har diskmaskin så den grånar ihop... 
 
Ur dagboken 920602: På bilden gick vi till Bachmanska och tittade vad eleverna åstadkommit. Rickard hade gjort ett skitsnyggt bord. Sen gick vi med Erling tilll Smacken och köpte glass. Jag köpte en enorm bägare för 17 kr. 
 
(På Bachmanska hade de fordon och andra praktiska program, men trä minns jag inte att det fanns. Erling var bildläraren. Senast jag var på Smacken tog de 20 kr/hg för glassen och min bägare kostade närmare 80 kr, tror jag...)

Kommentarer
Postat av: znogge

Så trevligt att din pensionerade kollega var med.
Ett annat tips för vasken är vim. Fungerar väldigt bra det med :D

Svar: Det är så kul att hon är med i bokcirkeln så att vi ses. Hon bor i "fel" län och är inte här så ofta.

Jag googlade Vim, som numera heter Cif. Vi har en flaska i stugan. Kollegan tipsade om bikarbonat.
Ylva

2022-06-02 @ 21:41:26
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Fläcksuddarna är jättebra! Fast jag har inte riktigt testat dom själv...

Priserna har ökat på det mesta såhär på 30 år...

Svar: Någon annan kanske har testat. Det är ju ännu bättre. :-)
Ja, priserna har ökat sedan igår, konstaterade maken som tankade för drygt 24 kr idag.
Ylva

2022-06-03 @ 08:07:01
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0