Loppis i Grytåsa

Idag tog jag med mig danska väninnan till Grytåsa loppis. 
 
Corona är så 2021 men det är ändå kul att danskarna har en coronatrailer. 
 
Jag tiggde till mig en burk lingonsylt för vi hade glömt att ta med det till stugan till vår fläskpannkaka. Lingon heter tyttebär på danska och tyt blev gulligt. 
 
Loppisen ligger ungefär en mil från stugan och den var jättestor, det man ser på bilden och en stor lada till höger. 
 
Jag brukar inte tycka att det är så kul med loppisar men här gick vi omkring i en och en halv timme och fyndade lite olika saker. Framför allt var det kul att bara titta för det finns så mycket konstigt... 
 
Ur dagboken 920611: Det lilla landet Wales är mysigt. Färjan tog ungefär tre timmar och var många gånger bättre än Englandsfärjan. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Bra att ha vänner som man kan tigga grejer av...
Oj... Jag blev alldeles matt av att bara se alla föremål där på loppisen.

Jag tror inte att jag har varit i Wales nån gång.

Svar: Mycket bra att ha vänner ute på landet där det inte finns någon affär. :-)

Ja, där var overkligt mycket saker och det var många som handlade så vi ska nog snart dit igen och se om det kommit några nya intressanta fynd. :-)


Jag gjorde en drömresa med mamma och pappa och mina två bästa vänner till bland annat Wales. :-)
Ylva

2022-06-12 @ 09:29:31
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0