Nationaldagen

Jag tvingade maken att stanna i Kånna på väg hem från stugan trots att vi hade släp med min cykel på. 
 
Där visade de upp den nya smedjan i hembygdsgården. 
 
De har även en bakstuga men vi köpte inte deras surdegsbröd, för det såg för grovt ut, utan åt korv med bröd. Hembygdsföreningar ska stöttas och det var många där trots att det regnade. 
 
Ur dagboken 920606: Ful båt. Jag är trött och har mest sovit. Orkade inte titta på discot. Det verkar bara vara utgångna nior på skolresa tycker jag. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Mmmm... Korv med bröd skulle ha varit mitt val också :-)

Trist med en ful båt... :-D

Svar: Jag tackade till och med nej till gratis smålandskringlor, för de är torra och tråkiga...

Ja, Englandsfärjan var gammal och skabbig. Jämt hade vi hytt under bildäck för det var billigast.
Ylva

2022-06-07 @ 08:35:58
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0