Studentutspring

Idag hade vi utspring på Sunnerbogymnasiet. 
 
Jag gick på stipendieutdelning. Lokalkändisen Johan Mellander sjöng "Slå mig hårt i ansiktet" och det blev en märklig allsång.
 
Ett gäng lärare sjöng "Lev nu dö sen", riktigt bra!
 
Studenterna stod och väntade på utspring och var övertända.
 
Det är så kul att få uppleva denna glädje varje år och särskilt nu när det varit coronauppehåll i tre år. 
 
Trängsel i väntan på studenterna, på ett positivt sätt. Förra året fick varje student ha fyra gäster runt en pinne, nu får man ha hela släkten igen! 
 
Ur dagboken 920608: Åkte till Cambridge. Sist vi var där var det ihållande spöregn. Nu var det jättevarmt och fint. Tyvärr hade vi jeans allihop. Hyrde en flatbottnad båt och puntade runt i en timme. Det var svinkul men svårt att styra. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilken härlig tillställning! Märkligt det där första låtvalet, då var det andra betydligt bättre kan jag tycka.

Lite jobbigt när man gjort fel klädval, annars lät det väldigt trevligt :-)

Svar: Det kändes väldigt konstigt, det har jag alltid tyckt med den låten men jag har börjat gilla Tomas Stenström som gjort den. :-) Ja, det var kul att punta runt i Cambridge. :-)
Ylva

2022-06-09 @ 09:07:49
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Härligt att studenterna får fira igen :)

Svar: Ja, även fast det är olika elever varje år så har de här väntat ovanligt mycket och det var inte länge sedan det bestämdes att det skulle kunna bli ett vanligt utspring.
Ylva

2022-06-09 @ 15:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0