Trummen och Utflykten

Idag åkte jag till Växjö för att gå runt sjön Trummen och gå på International Food Festival. 
 
Först gick jag en fin gångväg längsmed Växjösjön. Växjö betyder vägen mellan sjöarna. 
 
Man kan tro att jag hittar till sjön Trummen eftersom jag pluggat två år på Växjö universitet som ligger vid sjön, men jag har aldrig gått ut dit. Det var lite klurigt att komma fram till sjön, men med lite hjälp av gps gick det. Här ligger även Teleborgs slott där de spelade in senaste Stjärnorna på slottet. 
 
Om ni vill se hur det gick med matfestivalen kan ni titta på min Facebooksida Yfronten äter: 
 
På kvällen gick jag med en kompis till Lokal 16 och lyssnade på det skånska indiepopbandet Utflykten. Det var lite för brötigt för mig och jag skulle nog kalla det mer punk, men det är alltid kul med konserter! 
 
Ur dagboken 920604: Nu har vi haft en sån där sjuk nästan-avslutnings-dag igen. Halva klassen trodde att vi var lediga. Jag gick dit till timme ett och pratade betyg med Ingegerd. Pratade mest om Island. 
 
(Det låter märkligt att prata om Island när man pratar betyg med sin spanskalärare, men jag slutade i den klassen för att åka ett utbytesår till Island.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0