En vacker gren på släktträdet

Jag brukar ju tycka att utseendet inte ska vara så viktigt. MEN, det finns vackra människor som är trevliga också.
 
Det här är min kusins jättesöta dotter som gör reklam för H&M. 
 
Min otroligt vackra kusin. 
 
Min vackra moster. 
 
Min vackra mormor. 
 
Min söta gammelmormor. Hon var fantastisk; födde 18 barn och blev över 90 år. 
 
Min otroligt vackra mormors mormor. Hon hetter Matilda och kallades Vackra Tilda. 
 
På min sida har vi mamma som också var fin på bröllopet. Här har vi min moster igen, som söt brudnäbb. 
 
En lycklig bild från vår bröllopsdag. 
 
Ur dagboken 920318: Jag blir ensam hemma och det måste utnyttjas. Pappa sa att jag inte får ta hit herrbesök. -Vadå då? -Då blir barskåpet länsat igen. Det kanske det blir ändå. Ska vi börja packa?
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Verkligen en hel hoper med vackra människor! Kul att kusinbarnet får göra reklam för HM :-)
En jättefin bröllopsbild på er också!

Haha! Pappsen borde kanske ha satt lås på barskåpet :-D

Svar: Ja, det var kul att kusinbarnet dyker upp i reklamen. :-) Tack, jag tycker att bilden på oss är fin för att den är så lycklig.

Hm, ja, det hade varit en bra idé...
Ylva

2022-03-19 @ 09:05:21
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Det var många vackra kvinnor var och en på sitt vis. Din mormors mormor var verkligen klassiskt vacker så jag kan förstå smeknamnet!

Svar: Det är kul med gamla kort. Hon var visst ovanligt vacker, Vackra Tilda, och min mormor tyckte så mycket om henne.
Ylva

2022-03-19 @ 13:19:27
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0