Födelsedag och Vasaloppet

Idag firade jag min födelsedag med en härlig fikabuffé på Stenlunden. 
 
Jag och väninnorna kom först och då var allt tjusigt upplagt. 
 
Det blev inte fullt lika vackert på tallriken, men det var väldigt goda tårtor! 
 
Jag fick tulpaner av maken och svärmor. 
 
Jag fyller 48 och Vasaloppet 100 år. Jag har en kompis som har åkt idag och minns en fruktansvärt rolig sak som hände en gång på Ljungbydagarna när jag hittade honom med jeansen neddragna till knäna.
 
Kompis: Nu undrar du kanske varför jag har dragit ned byxorna framför två killar från Mora? 
Jag: Nej, jag tänker inte fråga. 
Kompis: Jag visar mina Vasaloppslår. 
 
Ur dagboken 920306: 18 år. Du får nu ta hem fotokatalogen utan målsmans underskrift. Låg och blev uppvaktad och enligt vår tradition med hantverkare kom det en kubbe som skulle läsa av vattenmätaren. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilket gofika! :-)
Haha! Kul sätt att visa benmusklerna.

18 år... Det var en viktig ålder att uppnå!

Svar: Mycket bra fika! Ja, så kan man visa musklerna på sitt eget lilla vis. :-) 18 var spännande, då fick man gå på Stadshotellet i Hedemora. :-)
Ylva

2022-03-07 @ 09:28:40
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0