Förbutiker

Jag är lite kluven till detta med alla förbutiker som dyker upp på de stora varuhusen. Jag gillar ju att det är praktiskt att de ligger bredvid de mataffärer jag handlar i, men tycker att det är synd att kiosker och gatukök försvinner. 
 
De har just flyttat förbutiken på Ica Maxi av okänd anledning. 
 
Oj, nu blev det en liten bild igen. Det här är cafét på Citygross där de har billiga kakor, men där handlar jag inte så ofta eftersom jag brukar sikta in mig på McDonalds, Max eller Sibylla som ligger nära och har god glass och milkshake. 
 
Ur dagboken 920315: Gick upp till Robert och frågade om han hade en telefonkatalog från Domarhagen. Han kanske kunde skaffa och fotokatalog som man kan kopiera. 
 
(Jag gick till en gammal klasskompis som gick gymnasiet i Avesta. Man fick vara kreativ för att få tag i telefonnummer på den tiden.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Förbutiker är praktiska men ganska så tråkiga tycker jag. Samtidigt så är de nog nödvändiga med tanke på att en del hanterar tips, post och annat.

Svar: Så är det. Vårt Ica har tapeter med böcker i cafét så det är rätt mysigt ändå. :-)
Ylva

2022-03-15 @ 19:21:35
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Sibylla... Då tänker jag genast på korv och blev himla sugen. När vi äter frukost på IKEA tar jag oftast varmkorv :-)

Telefonkatalogerna ja... Vi hade två abonnemang (ett till företaget och ett privat) och fick alltid dubbla uppsättningar av kataloger. Väldans onödigt tyckte jag.

Svar: Sibylla är bra på korv! Idag åt vi korv och mos hemma förresten, jag gillar ju barnmat. :-) Korvarna på IKEA är också goda.
Ja, då fick ni mycket papper att elda med! Eller staga upp skeva bord med och allt vad man kan ha dem till. :-)
Ylva

2022-03-16 @ 09:21:58
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

förbutiker är på gott och ont .. :)

Svar: Ja, verkligen! Tänk när man kunde handla allt på Rolfs livs! :-)
Ylva

2022-03-16 @ 14:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0