Grus i ögonen

Jag har börjat bli pollenallergisk och gjorde en undersökning på Facebook om vad man kallar det när man vaknar med grus i ögonen, som jag gör ofta nu när det kliar. Det fanns många bra ord för det; nattisar, mångrus, drömsand, grufs, morgongrus, torkad fårgråt, änglabajs. 
 
När jag gick i gymnasiet hade jag en pojkvän och hans mamma kallade mig för drömtjejen när jag sov bort hela förmiddagarna. 
 
Ur dagboken 920307: Marit och Åsa kom hit efter matchen. Vi satt och upptäckte Malibu, Vodka, Marinella och lite annat. Jag var ensam hemma för mamma och pappa var på lärarfest. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Det var ett fint namn hon hade på dig, fast hon kunde ha skippat motiveringen ;-)

Spännande upptäckter där, det gäller att passa på :-D

Svar: Jag tyckte att det lät jättefint och kallar mig stolt för sömntuta, som inte alls låter lika positivt. Ja, jag upptäckte mycket när jag fyllt 18... :-)
Ylva

2022-03-09 @ 08:52:09
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0