Gurkor och annat

Har ni sett vilket nyttigt handlande?
 
 Nästan aldrig hos mig. 
 
De spanska gurkorna såg roligare ut men de svenska var billigare. 
 
Vi har haft det soligt här länge nu och för en gångs skull kan jag ha kläder som passar när det är kallt och torrt. Jag kom på en ny klädkombination och eftersom jag brukar hasa runt i myskläder hemma på kvällarna blev maken förvånad igår kväll när jag testade (minus stövlarna då); "Vad ljus du är!". 
 
Idag är han och hans företag Sysmec med i tidningen Smålänningen för att de skänker pengar till Ukraina. 
 
Ur dagboken 920314: Jag träffade Christian från Avesta. Han går N3, är 19 år och har varit i Florida i ett år, hur nu det går ihop. Jag har cyklat omkull och slagit sönder byxorna. 
 
(Min debut på Stadshotellet i Hedemora.) 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilket bra initiativ av makens företag! Alla kan vi göra något.

Svar: Visst är det fint! Vi hoppas att många tar efter.
Ylva

2022-03-14 @ 21:07:08
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vi köper alltid spanska gurkor och här är dom aldrig inplastade. Dom som är det kommer som regel från Holland.
Så generöst av makens företag - eloge!!!

Cyklade du möjligen ikull då du skulle hem från Stadshotellet? En gissning bara :-)

Svar: Ja, i Spanien skulle jag också köpa spanska gurkor. :-) Jag köper inte danskt fläsk i Sverige men äter gärna danskt fläsk när jag är i Danmark, då är det ju plötsligt närproducerat. :-) Här är nästan alla gurkor inplastade, jag läste att de håller väldigt mycket längre så det är inte så onödigt som det ser ut.
Ja, det känns fint att makens företag kan göra något.

Jag hoppas att det var på hemvägen och inte till hotellet jag cyklade omkull men man vet aldrig med mig. ;-)
Ylva

2022-03-15 @ 09:22:12
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0