Kvinnodagen

Idag är det Internationella kvinnodagen. 
 
Här uppmärksammas den bland annat genom att Janssons blommor har smyckat Kristina Nilssonstatyn. 
 
Här kan ni läsa mer om färgvalet. Traditionen med att smycka statyn började för några år sedan när man uppmärksammade att det finns så få kvinnliga statyer. 
 
Jag var med i en enkätundersökning med oväntade alternativ... 
 
Ur dagboken 920308: Gick upp lite före halv två. Har dammsugit övervåningen. Jaha, jag har inte gjort så mycket idag. Ska tänka om jag har några Kära-dagbok-tankar. Jag har inte tänkt så mycket heller. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så fint blomsterdekorerad statyn är! Tyvärr är det fler män men det kan det kanske bli ändring på framöver. Vem vet...

Svar: Visst är hon fin! Vi får hoppas på en ändring, men det kommer att ta tid.
Ylva

2022-03-08 @ 17:11:11
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilken fin utsmyckning av statyn och vilket oväntat alternativ :-D

Skönt att slippa tänka så mycket, men mindre skönt att dammsuga ;-)

Svar: Visst är hon fin! Jag vet att dyke kan betyda lesbisk, men varför vill de veta det? ;-)
Ja, det var visst en ganska tanklös dag.
Ylva

2022-03-09 @ 08:54:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

vackert arrangemang !

haha..visste inte att dykare var ett kön :)

Svar: Visst är det fint!
Jag funderade på hur de har googleöversatt men jag fattar inte. ;-)
Ylva

2022-03-09 @ 09:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0