Mello och födelsedagskalas

Idag är det semifinal i Melodifestivalen och det kanske inte är så viktigt, men när det kommer dagen före min födelsedag och vi knappt har fått ha fest på flera år är det stort!
 
Jag gjorde en grundlig genomgång av hallen och hittade ett par öronmuffar med inbyggda hörlurar som jag glömt bort. De funkar fint! 
 
Det var länge sedan jag fick använda alla skålarna så nu är det dags. 
 
Jag har också tänkt att vi ska äta den här tårtan som jag redan skrivit om, men vad liten den är! Det är ett tefat den står på. Hoppas att gästerna blir mätta på tacos innan och snacks efter. 
 
Ur dagboken 920305: Jag satt och pluggade latin. Jag tror att provet gick rätt bra. Men jag får nog fel för meningen som jag översatte: grannar är meningslösa. 
 
(Jag hade inte ens latin på gymnasiet, så det måste ha varit på en kurs i allmän språkkunskap.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Större tårtor har man sett men ni ska ju äta annat också :D Vår äldsta dotter fyller år den 13:e och det brukar sammanfalla med den avslutande finalen, så även i år.

Svar: Det blev tårta över. :-) Då får hon också bestämma om det ska bli en kombinerad mellofest. :-)
Ylva

2022-03-05 @ 18:19:01
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

då får man passa på att gratulera då :)

Svar: Det får man absolut. :-) Tack!
Ylva

2022-03-05 @ 19:11:14
Postat av: Ama de casa

Hoppas ni fick ett trevligt Schlagerkalas och GRATTIS igen! :-)

Oj! Latin minsann. Även om det "bara" var en snabbkurs så är jag impad! Fast jag tror att du kan ha rätt angående det där med att du hade fel ;-)

Svar: Tack! Vi hade jättetrevligt! :-) Ett tag kunde jag en massa svenska vilda djur på latin för vi hade en plansch med dem på kylskåpet. Gulo gulo till exempel, men nu har jag tyvärr glömt vad det var. Järv kanske? Googlade och hade rätt! :-)
Ylva

2022-03-07 @ 09:25:40
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0