Om vapen från Sverige

Jag brukar ju försöka hålla bloggen utanför tråkigheter i världsläget men nu tränger sig kriget på och det är svårt att inte tänka på. 
 
Det här är inte mycket till konvoj, men det blir köbildning från industriområdet i rusningstid och jag vet inte om den nya rondellen, som ligger ungefär längst till vänster i bild, har fått trafikflödet att bli särskilt mycket bättre... 
 
Jag är lite ledsen över att vi skickar vapen till Ukraina, när Sverige haft som policy att inte sälja vapen till stridande länder. Jag vill att Ukraina ska kunna försvara sig, men det bästa vore om det räckte med en sådan här bil. 
 
Eller en sådan. En kompis föreslog att krig borde avgöras genom schackspel. Det vore fint! 
 
Ur dagboken 920302: Jag har knappt pratat med nån idag. Jag blev trött på klassen så fort jag såg den. 
 
(Oj, det var visst inget kul att komma tillbaka efter sportlovet.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Skyddsutrustning ja men vapen nej, säger jag. För var Sverige neutrala i krig och alliansfria i fred. Det var då det...

Svar: Ja, sjukvårdsartiklar, kläder, mat, pengar men inte vapen, tycker jag. Så sorgligt att ni ska se soldater på gatorna i Skåne.
Ylva

2022-03-02 @ 20:54:57
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Att kalla sig "neutrala" och sen skicka vapen... Det rimmar dåligt.

Det var aldrig kul när loven tog slut. Okej, första timmen kanske då det var skoj att kolla vad alla haft för sig, men sen ville jag bara vara ledig igen.

Svar: Ja, det där med neutraliteten verkar inte vara viktigt längre.

Det var kul att se alla som hade klippt sig, skrev jag sedan, men det går väl också ganska fort. ;-)
Ylva

2022-03-03 @ 09:25:17
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0