Promenad

Här är några saker jag lade märke till på min promenad. 
 
Ågubben brukar användas för att skrämma barn så att de inte går nära ån. Han bär på en gädda och en ål, ifall ni undrar. 
 
Här var jag rebellisk och gick emot rött, eftersom jag inte hade tid att stå här hela dagen. 
 
Den här katten såg jag först på nära håll för den var så kamouflerad. 
 
Ur dagboken 920322: Igår hade Thomas kastat sten på Lasses ruta. Hans spontana reaktion var -nej, nu har det hänt Ylva nåt. Åsa sa att hon skulle gå och leta efter mig för att jag kunde bli farlig. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Statyn ser onekligen lite skrämmande ut minst sagt men kanske har den god effekt ;-)

Svar: Kanske skrämmer den någon. Lite läskig är han allt.
Ylva

2022-03-22 @ 21:08:53
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Inte ofta en staty som ska skrämma, om den nu har den effekten vet jag inte. Lite kul är den i alla fall.
Hur kan man komma på att ha rödljus när gatan är avspärrad 😉?!?! Förstår att du inte stod och väntade där inte.
Ha det bra!

Svar: Ågubben är ett väsen man hotade med förr och jag tycker nog att statyn är lite skrämmande. Resten av korsningen kanske behövde rödljusen, men de borde kunna stänga av det på denna del av vägen. Ha en bra kväll!
Ylva

2022-03-23 @ 11:33:26
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa


Haha! Ja vilken rebell du var där - att du vågade! :-D

Och varför kunde du bli farlig?

(Din blogg var dum mot mig igår igen...)

Svar: Jag blev farlig för mig själv... Bloggen har tydligen stökat runt lite när jag varit borta. Hoppas att det ordnat till sig nu!
Ylva

2022-03-24 @ 08:33:50
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0