Rocka sockorna

Om man är för gammal och för fet för att bära magtröja kan man göra en fegvariant. 
 
Jag rockar sockor idag för att det är Den internationella Downs syndromdagen då man uppmärksammar att alla får vara olika. 
 
Jag är helt ointresserad av sport men det är kul när det går bra för de här två. Duplantis har släkt i Avesta där jag är född och Roos kommer från Ryssby i vår kommun Ljungby. 
 
Jag rundrar om det är äkta skinn i min nya plånbok...
 
Ur dagboken 920321: Försökte komma in på Krossen och Hotellet. Åsa kom inte in men jag gick in på Hotellet. Helt absurt. Jag hann knappt ut på dansgolvet innan jag träffade på Bernt från Säter. 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Jag glömde helt att rocka i dag men det är ju en sak som vi pratar om nästan dagligdags så mitt samvete är rent.

Svar: Ja, vi skolpersonal jobbar ju på med olikheter hela tiden.
Ylva

2022-03-21 @ 19:57:19
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag tycker också att man ska värna om att alla får vara olika, men jag är allergisk mot omaka sockor så den trenden hakar jag inte på.
Visst är det kul när det går bra för di svenske, oavsett om dom bor eller har släkt i närheten :-)

Hade Åsa inte uppnått rätt ålder, eller missförde hon sig i största allmänhet? ;-)

Svar: Det bär egentligen mig emot också att ha olika sockor så jag rockade idag igen för att kunna tvätta båda paren sedan. :-)

Jo, det är väl kul när det går bra för svenskarna, men jag brukar inte bry mig.


Det där var inte schysst av mig. Åsa var inte 18, men hon hade nog fattat att jag var desperat och skulle in på Statt även fast jag fick gå in ensam. Jag hittade henne sedan hos min bror så hon var nog inte alltför sur. :-) Vi hade båda misskött oss och kissat bredvid en gångstig på vägen... :-)
Ylva

2022-03-22 @ 09:24:05
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0