Små vägar

Vi har en egen liten väg till stugan, det är bara vårt hus och ett till och sedan återvändsgränd, eller vad man ska kalla det när vägen tar slut i en trädgård. 
 
Idag har maken hyvlat vägen, men den blev först bara ännu buckligare. 
 
Här är vägen vi kör av från, den blilr lerig längsmed torvmossen där den dessutom är så smal att man inte kan mötas. 
 
Här är torvmossen och uppe på kullen ligger vår stuga. 
 
Det har kommit upp en ny skylt efter att den förra blev stulen. Vi får se hur länge vi får ha den kvar...
 
Här är stugan. Idag har jag suttit i trädgården och solat efter promenaden. Jag lyssnade på Tomas Ledin och hittade en gammal skiva med Sommaren är kort på engelska och en låt på spanska! 
 
Ur dagboken 920319: Jag fick bowla med Sanna och Marie och vi hade banan bredvid Marcus och några andra. Marcus hade aldrig bowlat förut vilket man nästan kunde se på hans teknik. 
 
Ur dagboken 920320: Jag och Marit gjorde en toscakaka (som gick ut -91) och åt den med Åsa och Johnny. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Så fint ni bor där ute på landet! Fast såna där smala vägar där man inte kan mötas gillar jag inte... Finns det inga mötesplatser?
En övervakningskamera till den där skylten kanske vore nåt...

Nästan kunde se? Du tittade nog mer på Marcus än på hans teknik va? ;-)

Toscakaka - sååå gott! Jag hade nog också struntat i att den passerat bäst-före-datum, även om jag är rätt känslig för sånt :-)

Svar: Bor och bor, jag åker mest dit när det är fint väder. På mossen finns det inga mötesplatser för det är för sankt. En gång fick jag backa när jag fick möte där!
Ja, jag tittade mest på Marcus. Man kan tycka att han borde ha trillat ur dagboken tre år efter att jag upptäckte honom men aldrig vågade göra något åt det.

Toscakaka är jättegott, -91 låter som att den gått ut för hemskt länge sedan men -92 var det ju inte farligt. :-)
Ylva

2022-03-21 @ 09:13:00
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0