Thages livs

Thages är en liten rolig affär där jag har börjat handla. 
 
Nu vet jag inte hur det är men innan bodde ägaren i huset bredvid. 
 
Man går genom smala gångar genom affären, men där brukar inte vara så mycket folk så det går bra. 
 
Ur dagboken 920229: Idag borde det vara skottdagen. Jag har inte gjort något speciellt. Borde ha pluggat men det har jag inte orkat. Har läst, skrivit brev, slöat. 
 
Ur dagboken 920301: Bläddrade i Islandsböckerna som jag ska lämna tillbaka till skolan. Isländsk mat verkar inte speciellt bra. Fårhuvud och baggpungar. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Nästan ett under att små butiker finns kvar. Här fanns förr en affär som hette Tage's och de hade världens godast frallor men det var då det.

Svar: Lustigt att ni också har haft en Tages! Det är inte lätt för små butiker och ännu värre för kiosker när förbutikerna har tagit över.
Ylva

2022-03-01 @ 21:04:32
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: En vanlig man

Den ser trevlig ut. Kul att de här små butikerna lever kvar och att de som bor i området handlar där.

Svar: Ja, den är mysig! Jag bor i området och stöttar dem då och då. Annars finns ju sådana här små butiker mest ute på landet, som till exempel i Södra Ljunga som är vår närmaste affär från stugan.
Ylva

2022-03-02 @ 05:53:52
URL: http://vanligman.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Den forne ägaren (Thage?) hade inte så värst långt till jobbet i alla fall :-) Helt rätt av dig att gynna små affärer på orten!

Nuförtiden är skottdagen den 29/2, men förr om åren var det den 24/2 vilket jag tyckte var helt fel.

Fårhuvuden och baggpungar lät faktiskt inget vidare...


Svar: Det är en ICA-butik så det känns som att det är gratis eftersom jag har kort där. :-)
Aha, jag hade glömt att vi bytte skottdag! Den 24 är verkligen fel. :-)

Fårhuvud är okej, i alla fall kindköttet, men det låter äckligt när de tuggar sönder ögat som min isländska pappa gjorde. Baggpung smakar vidrigt!
Ylva

2022-03-02 @ 08:48:28
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0