Chokladbollens dag

Idag är det Chokladbollens dag!
 
Det firade jag med en boll från Ica Maxi, de är duktiga på Maxibageriet. 
 
Möjligen köpte jag två påsar Polly också; Polly påsk på rea och Polly ice cream för att jag är nyfiken på denna nyhet. När jag kom hem visade det sig att jag redan har en vanlig Polly, som gick ut i november 2021! Hur är det möjligt?
 
Mamma och pappa är i Wien och frågade när vi var där med familjen. Jag hittade min resedagbok från 1984 då jag var tio år. Ett minne jag har från den resan var ett par fyllon som somnade på en restaurang... 
 
Ur dagboken 920511: Har pluggat as och nk. As-provet kommer att bli svårt. Det är skitsvårt att veta vad olika affix betyder. 
 
(As = allmän språkkunskap, nk = naturkunskap.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Chokladbollens dag tänkte jag uppmärksamma på brukshundsklubben eftersom de har sådana till försäljning där. Dock hade instruktören bakat rulltårta så det fick bli en skiva av den i stället. Inte samma sak alls så klart för en chokladbollsfantast.

Svar: Rulltårta älskar jag och ännu hellre mammas drömtårta med mycket smörkräm, men lite snopet att bli snuvad på en chokladboll på dess dag. ;-)
Ylva

2022-05-11 @ 21:21:38
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Polly hör till mina favoriter! Originalet går självklart bra, men jag gillar också den med bara ljusa chokladvarianten :-)
Snyggt illustrerat i dagboken där :-D

Hmm... Jag har för mig att du har försökt lära mig vad affix innebär, men det har inte fastnat ska jag erkänna. Googlade lite men när morfemet dök upp förstod jag att det inte skulle fastna den här gången heller :-D

Svar: Polly är jättegott! Jag gillar också mest ljus choklad men det har kommit en massa nya sorter som jag måste testa! :-) Visst var det en fin fylloavbildning. :-) Jag tror att jag har försökt lära dig vad suffix eller prefix var, affix minns jag inte och orkar inte googla. En liten del av ett ord på något sätt. :-)
Ylva

2022-05-12 @ 14:54:09
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0