En ledsen del av stan

Idag gick jag till Coop för jag hade hört att de har utförsäljning för att de ska byta namn. 
 
Nej, vilken ful skylt! Kskronortra?... Dålig shopping blev det också, ungefär som när man tvångsshoppar på Ikea kom jag ut med servetter och lite annat. 
 
Mittemot ligger Östra torget. Inte för att det är så mycket torg, men det är tråkigt att de har tänkt att bygga igen den här gröna ytan mellan husen. 
 
Åt andra hållet ligger Villa Villekulla, ett jättefint hus som de tänkte riva. Då blev det protester så nu är det till salu men man måste frakta bort det och det är i dåligt skick så det kommer att kosta massor att renovera. 
 
Ur dagboken 920519: Macbeth var bra men lång. Vi satt på sjätte raden. Kom hem före ett. Jag badade ensam och naken i Munken. Det var helt underbart! Sommartider!
 
(Vi åkte till Stockholm med skolan. Sedan badade jag mitt i natten, en tisdag i maj.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Tyvärr finns det en del stadsdelar som enbart är tråkiga och saknar all charm. Kanske byggs de bort efter hand men...

Svar: Jag förstår om man måste riva slitna byggnader och att man måste bygga nytt ibland, men här vill de bygga bort det som är fint.
Ylva

2022-05-19 @ 21:15:46
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Huset är verkligen jättefint! Det ser inte särskilt förfallet ut på din bild heller - slå till vettja!

Nakenbad mitt i natten... Låter lite som inledningen på filmen "hajen"... ;-)

Svar: Nu känner jag en som vet exakt hur det ser ut inuti, men om jag känner att maken behöver ett projekt kan vi köpa det.

Huuu! Hajen i Munken låter i och för sig mer som en barnfilm. :-)
Ylva

2022-05-20 @ 09:32:42
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilket vackert hus. Men synd att det är i så dåligt skick

Svar: Det känns som att det är en uträkning av kommunen att låta det förfalla, så sorgligt!
Ylva

2022-05-20 @ 10:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0