Falbygdens osteria

Väninnan tog med mig på Falbygdens osteria när jag väntade på tåget hem från Falköping. 
 
Öppet nästan jämt! 
 
Man kunde köpa allt möjligt, till exempel pinsam pizzadeg.
 
Jag köpte en parmesanaktig hårdost och en osthyvel som är bra för mjuka ostar. Det har jag aldrig sett förut så det ska bli intressant att se om den fungerar. 
 
Ur dagboken 920510: Marit och jag överträffar nog de flesta tonåringar (tjejer) ifråga om vansinniga projekt. Igår klättrade vi upp på vårt garagetak för att titta på vinden som var ful. Det var inget ordentligt golv. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Haha! Vissa saker hade dom bestämda tider för i alla fall :-D

Inget ordentligt golv på taket? Det lät inte så bra... ;-)

Svar: Generös påsk och jul. :-)
Man kunde klättra upp på garagetaket och klättra in genom en liten lucka på huset och komma in på vinden, som inte hade golv... ;-)
Ylva

2022-05-14 @ 20:46:20
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0