Glasskiosker

Tidsinställt inlägg på grund av Varnhemsresa. 
 
Jag såg att de satt upp glasskiosken på torget den 8 april och idag ska den äntligen öppna! 
 
Här är en annan liten gullig bod där de sålde pinnglass förra året. Den ligger på min cykelrunda om jag väljer gamla Riksettan och det gör jag gärna. 
 
Nu har de bara hantverk där men jag hoppas att det blir glass i sommar igen! 
 
Ur dagboken 920507: Tuomo pratade med mig och Anna om passningens underbara konst. Man ska in med höfterna och magen under bollen. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Glassäsongen har nog inte börjat riktigt ännu...

Magen under bollen? Då lär ju magen vara ivägen när man ska få iväg bollen igen... ;-)

Svar: Glass-säsongen är året runt! :-)
När man passar i volleyboll måste man ha händerna ovanför huvudet, annars är det orent slag. Var så god för information om regler. :-)
Ylva

2022-05-08 @ 16:28:37
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Bra att ha koll på vart du kan göra glasstopp :)

Svar: Jag har koll på alla glasställen inom två mils avstånd. ;-) Idag snuvade de mig på glasstorget! Det var en lapp med "stängt pga dåligt väder" fast det var soligt! :-(
Ylva

2022-05-09 @ 10:43:11
Postat av: Ama de casa

Jamen en sån där bagger (eller vad det nu heter) då? Svårt att passa med ett sånt slag och ha händerna ovanför huvudet... ;-)

Svar: Bra! Ja, fast passare använder oftast fingerslag. :-)
Ylva

2022-05-09 @ 16:36:31
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0