I fårhagen

Igår hade jag hand om djurskötandet för maken var på whiskeyprovning. 
 
När jag kom till stugan låg fåren så prydligt och rofullt, men det hann jag inte fota innan de reste sig. 
 
De får inget extra foder nu när det finns gräs, men förväntade sig bröd som jag tyvärr inte hade med mig. Jag är en dålig människa, tycker de. 
 
Nu ska jag åka till Köpenhamn över helgen. Ett kompisgäng ska till Malmö på Color run, men jag är inte lockad av fem km löpning med hinder och färgkastning. Om de hinner åka till Köpenhamn imorgon kväll kan jag pubba runt med dem då. 
 
Ur dagboken 920513: Stadsorientering i år igen. Jag, Marit och Annis gick. Det tog över en timme att gå sju km. Vi gick nog längre. Hittade en otrolig genväg över ett träsk när vi skulle till handelsträdgården. 
 
(Att orientera drygt sju km på en timme låter snabbt, tycker jag. Handelsträdgården ligger nära där jag bodde så i det området borde jag hitta. )

Kommentarer
Postat av: znogge

Önskar dig en härlig helg i Köpenhamn!

Svar: Tack! Jag har haft en mycket bra helg!
Ylva

2022-05-13 @ 15:44:11
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Ha det toppenbra i den danska huvudstaden! :-)

Att gena över ett träsk låter inte sådär jättesmart... ;-)

Svar: Tack, det hade jag! :-)
Nej, det verkar jättedumt! Jag har för mig att det även var en galen markägare som jagade folk, så det kunde bli riktigt spännande... ;-)
Ylva

2022-05-14 @ 20:43:33
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0