I Varnhem

Det var så väldigt roligt att få besöka vännerna i Varnhem igen efter att vi inte setts på tre år. 
 
De bor i ett fantastiskt gulligt litet hus! 
 
Här har de gjort en ny liten sjö sedan sist! 
 
Vi gick runt den på en fin stig med små broar.
 
Varnhems klosterkyrka är känd och fin. 
 
Här är vi på vår promenad. 
 
De bor nära en bäck med kalksten som bildar trappor. 
 
Ur dagboken 920510: Sverige kom näst sist i Melodifestivalen. Christer Björkman ser visserligen utvecklingsstörd ut men jag tyckte att Sverige borde kommit bland de fem bästa. Frankrikes reggaeschlager var bäst. Irland vann.
 
(Ursäkta ordval, men det hette utvecklingsstörd då.)
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Ser härligt ut och vilken vacker natur!

Svar: Det är inte klokt så vackert det är där!
Ylva

2022-05-10 @ 21:02:34
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Kul att ni äntligen kunde träffas igen och vad fint det var där hos dom och i deras omgivningar!

Storschlagertider har det väl "alltid" varit i maj. Nu pågår det igen och jag kommer inte att kolla alls.

Svar: Ja, de bor verkligen sagolikt och då är det jag som bor i Sagobygden. :-) Jag ser förresten fram emot en riktig berättarfestival igen. :-)

Ja, nu är det stormello. Jag ska se delfinal imorgon då Sverige är med, men missar finalen på lördag så den ska jag se i efterhand. :-)
Ylva

2022-05-11 @ 14:00:38
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0